×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false
اقدامی جدید برای جلوگیری از تبانی در فوتبال ایران

به گزارش اف سی پارس جم ؛ یکی از راه‌های تبانی در فوتبال، راه دادن به بازیکنان تیم حریف برای زدن گل‌های راحت و فراوان است.برای همین است وقتی به بازی‌های انتهایی لیگ برتر و دسته اول نزدیک می‌شویم، هر بازی پرگلی می‌تواند مشکوک باشد، البته هر بازی پرگلی که در آن رد یکی از تیم‌های در آستانه قهرمانی یا سقوط باشد.

 

البته همیشه هم این‌طور نیست که بازی پرگل در دیدار یکی از ۲ تیمی که در معرض قهرمانی یا سقوط است، اتفاق بیافتد، بلکه بازی ۲ تیم دیگر به سود تیمی خاص رقم می خورد. درحالی‌که در هفته‌های پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول همواره شاهد حرف‌وحدیث‌های زیادی در این رابطه هستیم، فدراسیون فوتبال تصمیمی گرفته که در صورت اجرای آن، گامی بلند در راه حذف تبانی برداشته خواهد شد و آن اینکه قرار است به‌جای گل زده، از این پس بازی رو در رو محاسبه شود.

 

با این تصمیم که در جهت کمرنگ کردن نقش افزایش تفاضل گل و احتمال بروز تبانی اتخاذشده، در بازی‌های ۲ تیم هم امتیاز، دیگر تفاضل گل محاسبه نشده و بازی رودررو ملاک قرار می‌گیرد. البته این یکی از اقدامات پیشگیرانه می‌تواند باشد اما قطع به یقین عامل حذف تبانی از هفته‌های پایانی لیگ‌ها نخواهد بود.

 

بحث تبانی، شائبه کم‌کاری‌ها و جلسات پشت پرده و پول‌های زیرمیزی، چیزی نیست که به این سادگی‌ها بشود با آن مبارزه کرد، اما اگر فدراسیون عزمی جدی در برخورد با چنین اتفاقاتی داشته باشد، قطعا رفته‌رفته تیم‌ها و افراد جرات اقدام به تبانی را از هر طریقی از دست خواهند داد.

 

مبارزه با اقدامات کثیف و غیر فوتبالی کار سختی است، کار یک روز و دو روز هم نیست، اما فدراسیون فوتبال با برخورد شدید با تخلفات می‌تواند همه را نسبت به آینده امیدوار کند.

 

قطعا الگوبرداری از فوتبال روز دنیا و لیگ‌های معتبر اروپایی می‌تواند در این مسیر به فدراسیون ایران کمک کند. آن‌ها سال‌هاست در جهت حذف این حرف‌وحدیث‌ها و اقدامات پنهانی و پشت پرده، قوانین سختی را وضع کرده‌اند.

 

نه اینکه تبانی و تخلف به کل از فوتبال دنیا پاک شده باشد اما انجام آن کار بسیار سختی به نظر می‌رسد و البته در صورت اثبات، برخورد سختگیرانه و وحشتناکی با متخلفان صورت می‌گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

false