×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false
توضیحات فراهانی در مورد عدم برگزاری لیگ یک در آخر هفته

به گزارش اف سی پارس جم به نقل از ایسنا ؛ مهم‌ترین مساله‌ای که برای مسابقات فوتبال جذابیت ایجاد می‌کند، حضور هر چه بیشتر تماشاگران است، اما در فوتبال کشورمان و به خصوص در مسابقاتی مثل لیگ دسته اول، چندان به این مساله توجه نشده است. برگزاری مسابقات در روزهای میانی هفته و در ساعات ابتدایی بعدازظهر، باعث می‌شود که تعداد حضور تماشاگران به حداقل برسد.

 

در فصل تابستان که تعداد کمی از مسابقات را در برمی‌گیرد، کمی اوضاع سکوها بهتر است. بازی‌ها در ساعات عصر و شب برگزار می‌شود و فوتبال‌دوستان راحت‌تر به ورزشگاه می‌آیند. اما با شروع فصل پاییز، ساعت بازی‌ها به یکباره به حوالی ۲ بعد از ظهر بازگشته و به شکلی طبیعی، تعداد تماشاگران نیز کاهش پیدا می‌کند.

 

یک راه حل برای رفع این مشکل، برگزاری مسابقات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه است که می‌تواند باعث حضور مردم در ورزشگاه شود اما شاهد هستیم که اغلب رقابت‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه برگزار می‌شوند. از ۱۶۱ دیدار برگزار شده در جام آزادگان این فصل، تنها ۳۸ بازی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شده است. طبق برنامه اعلام شده تا پایان سال نیز، هیچ‌یک از دیدارها قرار نیست در این دو روز برگزار شود.

 

مسئول برگزاری رقابت‌ها در این ارتباط به خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل محدودیت زمانی، فاصله مسابقات باید ۶ روز باشد تا بتوانیم فصل را در موعد مناسبی به پایان برسانیم.

 

امیرحسین فراهانی افزود: در لیگ یک باید ۳۴ هفته مسابقه برگزار کنیم و در این بین باید تعطیلات نیم‌فصل و مسابقات جام حذفی را هم در نظر بگیریم. از طرفی باید زمانی مسابقات را تمام کنیم که فرصتی برای آماده‌سازی جهت شروع فصل بعد داشته باشیم.

 

وی زمان پایان رقابت‌های فصل جاری را دهه اول خردادماه اعلام کرد و گفت: البته این هم قطعی نیست، چون ممکن است به دلیل حضور تیم‌های لیگ یک در مراحل بعدی جام حذفی، برخی رقابت‌ها به تعویق بیفتند.

 

به گفته فراهانی، مهلت نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ یک نیز سوم اسفندماه در نظر گرفته شده است.

 

یکی دیگر از دغدغه‌های تیم‌های لیگ یک، صعود فقط دو تیم به لیگ برتر است. در لیگ ۱۸ تیمی، در نظر گرفتن تنها دو سهمیه صعود، کم به‌نظر می‌رسد. فراهانی در این‌باره نیز توضیح داد: در سال‌های قبل که در لیگ‌های دو و سه کشور مسئولیت داشته‌ام، همواره برای افزایش تیم‌های صعود کننده تلاش کرده‌ام. کما اینکه موفق شدیم تعداد تیم‌های صعود کننده از لیگ ۳ به ۲ را از ۴ به ۶ تیم افزایش دهیم اما همه چیز دست ما نیست. تصمیم باید در هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوب شده و به هیئت رئیسه فدراسیون ارسال شود تا آنجا برای این مساله تصمیم بگیرند. اما ما به دنبال این موضوع هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

false